Door Raymond Wanders op 23 april 2014

Afscheid en installatie gemeenteraadsleden Partij van de Arbeid

Eind maart heeft de gemeenteraad van de gemeente Emmen een groot aantal wijzigingen ondergaan. Dit als resultaat van de verkiezingsuitslag van 19 maart jl. De fractie van de PvdA moest vijf zetels inleveren. Dat was vanzelfsprekend behoorlijk slikken. Het betekende immers ook afscheid nemen van meer fractieleden dan voorzien was.
Het was al bekend dat Arjan Goudriaan en Senada Rougoor de politiek vaarwel zouden zeggen. Er kwam echter ook een einde aan het raadslidmaatschap van Gert Horstman, Marja Meulenbelt, Willem Meijer, Jan Hulsegge, Henk Boers, Henk Smit en Henk Sulmann beëindigde zijn werkzaamheden als commissielid. Zij allen hebben zich jaren ingezet als raadslid of commissielid voor de Partij van de Arbeid. De PvdA is ze daar zeer dankbaar voor.
Twee dagen later was de installatie van de nieuwe fractie. Naast de bekende gezichten van Anita Louwes, Bouke Arends, Ton Sleeking, Serkan Özkan en Raymond Wanders maakte ook Trijntje Hummel haar opwachting als raadslid voor de PvdA. Ze heeft de overstap gemaakt vanuit de Provinciale Staten. De eerste opvolgers Gert Horstman en Guido Rink worden ook nadrukkelijk betrokken bij de fractie.
Die betrokkenheid geldt overigens ook voor een groot deel van de kandidaten die namens de PvdA op de lijst stonden. Velen bezoeken de fractievergaderingen. Men is eensgezind als het gaat over de doelen voor de toekomst en wil daar aan bijdragen.

Raymond Wanders

Leeftijd: 51 Woonplaats/wijk: Emmermeer Wat wil je de kiezer over jezelf vertellen? Ik ben geboren en bijna volledig getogen in de gemeente Emmen. Mijn wieg stond in Klazienaveen en het steeds groter wordende bed heeft in diverse dorpen en wijken van de gemeente gestaan. Ik heb eigenlijk nog nooit zo lang op dezelfde plek gewoond

Meer over Raymond Wanders