Door Raymond Wanders op 16 november 2014

Begrotingsresultaat

Wellicht heeft u het meegekregen: de gemeenteraad heeft de afgelopen week de begroting voor 2015 vastgesteld. Opnieuw een begroting die in het teken staat van veranderingen en nieuwe ontwikkelingen en waarin bezuinigingen zijn opgenomen. We kunnen gelukkig wel vaststellen dat er ook ruimte is voor investeringen in een gemeente, waar inwoners goed en prettig wonen.De begroting 2015 staat natuurlijk in het teken van de overdracht van zorgtaken naar de gemeente. We worden als gemeente zelf verantwoordelijk voor de jeugdzorg, de uitvoering van de participatiewet en de veranderingen binnen de WMO. Er komt veel geld bij in de begroting, maar het ia altijd nog minder dan het Rijk gebruikte voor de uitvoering. Gemeenten moeten meer gaan doen met minder geld. Dat vraagt om een andere organisatie en als het aan de PvdA ligt, zo docht mogelijk bij u in uw wijk of dorp.

U kunt hier verder lezen: Begrotingsresultaat

Hier vindt u meer informatie over;

1. Het armoedebeleid
  2. Aandacht voor laaggeletterdheid
  3. Buitensportverenigingen
  4. Dorps- en wijkgericht werken