4 juli 2018

Oud-wethouder Piet Reuver uit Klazienaveen overleden

PvdA lid Piet Reuver uit Klazienaveen is overleden.

Wij namen kennis van het bericht dat Piet Reuver is overleden. Er is alle reden daar bij stil te staan.

Piet was een echte onderwijsman, die met een onderbreking van enkele jaren aan het onderwijs dan wel aan het onderwijs gelieerde instellingen, verbonden was. Piet had iets met leerlingen die het moeilijk hadden de leerstof te doorgronden dan wel om andere redenen zich op school niet gelukkig voelden. Hij stond aan de basis van enkele lesprogramma’s die daarin verbetering moesten brengen. Piet was politiek betrokken. In 1986 werd hij namens de PvdA lid van de gemeenteraad van Emmen.

Van 1988 tot 1995 was hij wethouder en had naast onderwijs ook sociale vernieuwing in zijn portefeuille. Sociale vernieuwing had vooral als doel de sociale uitsluiting terug te dringen en de rol van buurten en haar bewoners te versterken. Het project sloot dus naadloos aan bij zijn houding en activiteiten als wethouder. Daarna was Piet nog korte tijd gemeentesecretaris.
Zijn passie voor sport kwam tot uiting in zijn rol als voorzitter van de handbalclub E & O.

Piet, een man van deze streek werd 64 jaar oud.

Emmen, juli 2018
Het bestuur van de afdeling Emmen.