Door Trijntje Hummel op 24 oktober 2014

PvdA Emmen wil inzet Europees geld voor bestrijding jeugdwerkloosheid

EMMEN – De fractie van de Partij van de Arbeid wil weten of ook Emmen een beroep doet op de 114 miljoen euro die beschikbaar is voor bestrijding van jeugdwerkloosheid. De fractie zal in de raadsvergadering van volgende week hierover vragen stellen aan het college.
Minister Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid meldde vorige week woensdag dat dit Europees geld verloren dreigt te gaan voor Nederland. Indien aan het eind van deze maand geen plannen worden ingediend, gaat het geld terug naar de EU.

De PvdA wil weten of Emmen plannen heeft ingediend en als dit het geval is, wat deze plannen inhouden. Raadslid Trijntje Hummel licht de vragen toe: “Minister Asscher deed de oproep omdat haast geboden is. Gezien de omvang van de jeugdwerkloosheid in onze gemeente zijn alle middelen welkom om jongeren aan het werk te helpen. Het zou jammer zijn als we deze kans voorbij lieten gaan.”

Trijntje Hummel

Trijntje Hummel, 49 jaar, getrouwd en woonachtig in Het Schip in Klazienaveen. Vanaf 2011 was ik Statenlid in Drenthe namens de PvdA. Daar heb ik me bezig gehouden met het thema regionale economie, arbeidsmarkt en werkgelegenheid. De reden dat ik de overstap maak naar de gemeenteraad ligt vooral in het feit dat het sociale domein

Meer over Trijntje Hummel