Door op 10 januari 2017

PvdA Noorden blij met resultaat overleg kinderpardon

EMMEN/DEN HAAG – Een ruimer en rechtvaardig kinderpardon dat recht doet aan het internationaal kinderrechtenverdrag en misbruik moet tegengaan. Dat is de essentie van de wijziging van het verkiezingsprogramma dat aanstaand weekeinde door het partijbestuur wordt voorgelegd aan de leden van de Partij van de Arbeid. Dit gebeurt in de vorm van een amendement.

De wijziging is een resultaat van het gesprek dat vorige woensdag werd gevoerd tussen de politieke leiding van de partij en een delegatie vanuit de noordelijke PvdA-fracties aangevuld met Esther van Dijken.

Attje Kuiken, voorzitter van de PvdA Tweede Kamerfractie licht toe: “De PvdA wil een rechtvaardig en ruimhartig kinderpardon. Het is belangrijk dat de rechten van het kind voorop komen te staan. Tegelijkertijd moet misbruik worden voorkomen en hard worden opgetreden tegen criminaliteit. Dit amendement dat aan het verkiezingsprogramma wordt toegevoegd zorgt voor het juiste evenwicht.”

Raymond Wanders, PvdA-fractievoorzitter in Emmen, reageert namens het Noorden:” Wij, als PvdA-ers in het Noorden, zijn blij dat we als PvdA in ons verkiezingsprogramma duidelijk stelling willen nemen als het gaat om het kinderpardon en het beschermen van kwetsbare kinderen. Dit amendement geeft nadrukkelijk de uitgangspunten weer die passen bij ons als sociaal-democraten. Dat is het beschermen van kinderen tegen situaties waar zij zelf niets aan kunnen doen.”

Zie hier het Amendement

Waar ben je naar op zoek?