Door Raymond Wanders op 6 februari 2014

PvdA wil dat OOK gemeente EMMEN te hulp schiet

EMMEN – De fractie van de Partij van de Arbeid wil dat, in navolging van andere gemeenten, ook de gemeente Emmen nagaat hoe zij huishoudens die al maanden wachten op toeslagen kan helpen. Door problemen bij de belastingdienst zijn in sommige gevallen al een paar maand geen toeslagen uitbetaald.

PvdA-fractievoorzitter Raymond Wanders: “Gezinnen hebben wel hun verplichtingen en hebben soms fors minder inkomen om daaraan te voldoen. Het kan niet zo zijn dat ze door de problemen bij de belastingdienst in de schulden en daarmee in de problemen terecht komen.” Wanders wijst er verder op dat veel mensen rekeningen automatisch laten afschrijven en dat er nu soms geen geld meer is om eten te kopen.

“In andere gemeenten is inmiddels besloten in sommige gevallen toeslagen voor te schieten. Dit probleem zal de inwoners van onze gemeente vast niet voorbij gaan. Wij vragen daarom het college na te gaan hoe groot het probleem in Emmen is en te kijken naar de mogelijkheden hoe ze eventueel deze gezinnen kunnen helpen.”

Raymond Wanders

Leeftijd: 51 Woonplaats/wijk: Emmermeer Wat wil je de kiezer over jezelf vertellen? Ik ben geboren en bijna volledig getogen in de gemeente Emmen. Mijn wieg stond in Klazienaveen en het steeds groter wordende bed heeft in diverse dorpen en wijken van de gemeente gestaan. Ik heb eigenlijk nog nooit zo lang op dezelfde plek gewoond

Meer over Raymond Wanders