Door op 19 oktober 2013

Raymond Wanders beoogd lijsttrekker PvdA Emmen

Raymond Wanders is de beoogd lijsttrekker van de Partij van de Arbeid voor de komende gemeenteraadverkiezingen. Het bestuur van de afdeling Emmen kiest voor de huidige fractievoorzitter als het politieke gezicht. De 43-jarige Wanders heeft volgens het bestuur in de huidige raadsperiode op heldere en duidelijke wijze de standpunten van de PvdA gepresenteerd.

Nummer 2 op de concept kandidatenlijst is Anita Louwes (38). Ze is nu lid van het fractiebestuur en woordvoerder op tal van sociale thema’s. Het bestuur ziet graag dat zij samen met Wanders het politieke profiel van de fractie op de lijst vormen en de komende jaren een duidelijk gezicht geven.

Het bestuur heeft gekozen voor een duaal uitgangspunt in de top van de lijst. De huidige wethouders Bouke Arends (47) en Ton Sleeking (59) zijn daarmee op plek 3 en 4 de kandidaten voor het bestuurlijke gezicht van de PvdA.

De eerste nieuwkomer op de conceptlijst is op plek 5 Trijntje Hummel (49). De Klazienaveense is op dit moment nog lid van Provinciale Staten voor de PvdA. In de top 10 is ook plek voor nieuwkomers Guido Rink (32) en Tim Smit (24).

Van de huidige vertegenwoordiging van de PvdA verlaten wethouder Mariet Thalens en raadsleden Arjan Goudriaan en Senada Rougoor de gemeentelijke politiek.