Door op 18 februari 2014

Samsom bezoekt Landes High-End Machining in Emmen

Diederik Samsom, politiek leider van de Partij van de Arbeid, bezoekt woensdag 26 februari Landes High-End Machining in Emmen. Samen met het Emmens PvdA-kandidaatraadslid en nu wethouder Bouke Arends krijgt Samsom een rondleiding door het bedrijf en gaan ze in gesprek met medewerkers.

“Landes” is een mooi voorbeeld van een innovatief bedrijf dat tegelijk ook op maatschappelijk verantwoorde manier onderneemt”, legt Arends de reden van het bezoek uit. “Landes leidt continu jonge vaklieden op, in samenwerking met lokale opleidingscentra. In 2009 werd het bedrijf zelfs bekroond tot Opleidingsbedrijf van het jaar. Zo zorgt het bedrijf ervoor dat jonge technici goede werkervaring opdoen; een investering in jongeren én een investering in het bedrijf.”

Op 11 februari kreeg het bedrijf ook nog de Voorloper-innovatieprijs voor meest vernieuwende bedrijf in Zuid-Oost Drenthe. Deze prijs werd uitgereikt voor de succesvolle omslag die Landes in 2010 heeft gemaakt naar de productie van zeer hoogwaardige frees- en draaiproducten voor de lucht- en ruimtevaart, de halfgeleiderindustrie, sensortechnologie, medische apparaten, de procesindustrie en de machinebouw.

De PvdA staat voor goed werk. “In lastige tijden werken we aan een sterker en socialer Nederland”, zegt Samsom. “Waar jong en oud een fatsoenlijke baan hebben voor een fatsoenlijk salaris.”

Bedrijven zoals Landes werken daar aan mee door hun verantwoordelijkheid te nemen en jongeren een kans te geven ervaring op te doen, waardoor ze beter beslagen de arbeidsmarkt op kunnen.