Voormalig Emmer wethouder Herman Lange (73) overleden

20 juli 2019

Oud-wethouder Herman Lange is donderdagavond op 73-jarige leeftijd in zijn woonplaats Erica overleden. Hij was namens de PvdA tussen 1978 en 1987 wethouder in Emmen en tussen 1987 en 1994 gedeputeerde voor de provincie Drenthe.

In 1974 werd hij raadslid. Dat bleef hij tot hij in 1978 voor de PvdA wethouder werd in Emmen. Tussen 1987 en 1994 werkte Herman Lange als gedeputeerde voor de provincie Drenthe. In die periode verdedigde hij onder meer de bouw van een afvalverbrandingsinstallatie bij de VAM in Wijster. Daarna werd Lange actief als dijkgraaf van onder meer Dollardzijlvest.

In 2002 keerde Herman Lange terug als raadslid voor de PvdA in Emmen. Na twee jaar legde hij toch zijn functie weer neer. Voor zijn gevoel kreeg hij als raadslid te weinig voor elkaar. Zijn vertrek werd door collega-raadsleden in hoge mate betreurd. Lange was niet alleen kundig en welbespraakt, hij beschikte ook over een grote dosis humor.

Wij wensen alle nabestaanden sterkte met dit verlies.