Wethouder

Bouke Arends

Economische zaken, Participatie, Werk(gelegenheid) en arbeidsmarktbeleid, Regiomarketing, Sport, incl. accommodaties en zwembaden

Elke generatie heeft de diepe wens om het voor zijn of haar kinderen beter te laten zijn. Die wens heb ik als vader van 3 kinderen ook voor mijn kinderen: een goede opleiding, een mooie baan, een veilig thuiskomen.

Er is in de afgelopen decennia veel bereikt in de gemeente Emmen. Als wethouder weet ik ook dat een betere toekomst geen vanzelfsprekendheid is. Het is elk dag opnieuw hard werken aan een toekomst zonder hoge werkloosheid, met een goed opgeleide beroepsbevolking, in een aantrekkelijke woon-, werk- en leefomgeving, waarin goede voorzieningen op gebied van onderwijs, gezondheid, sport en cultuur vanzelfsprekend zijn. Geboren en getogen in de gemeente Emmen ken ik de situatie in onze gemeente terdege: verborgen trots, een mentaliteit van aanpakken en doen, niet praten over successen en dingen die goed gaan. Bouwend op die krachten in de samenleving van onze gemeente zijn er volop mogelijkheden om te bouwen aan de toekomst van Emmen en haar inwoners. We hebben volop mogelijkheden en kansen. Laten we die benutten.

Heeft zitting in de raad sinds 1995.

De Klepel 372
7811 KX Emmen