Door op 12 oktober 2015

PvdA Emmen wil dat Lefier verantwoordelijkheid neemt

De gemeenteraadsfractie van de Partij van de Arbeid in Emmen wil dat woningcorporatie Lefier verantwoordelijkheid neemt voor het op peil brengen van het woningbestand in de gemeente Emmen. “Te beginnen met het oplossen van de problemen van bewoners in het Meerveld”, aldus raadslid Trijntje Hummel.

De fractie van de PvdA heeft eerder zorgen geuit over de aandacht van Lefier voor Zuidoost Drenthe. Fractievoorzitter Raymond Wanders: “Nadat de verhuisbeweging naar Groningen is ingezet, lijkt het erop dat Lefier meer en meer met de rug naar onze regio is gaan staan. De focus ligt volledig op de stad Groningen en het ommeland. Na het vertrek van de onderhoudsdienst, staat hier nu enkel nog een kantoor en is de binding schijnbaar volledig zoek. De werkgelegenheid verdwijnt en de service aan de huurders laat, naar het zich laat aanzien, te wensen over”.

De fractie wil dat Lefier zo snel mogelijk de problemen op het Meerveld aanpakt. Raadslid Trijntje Hummel zal maandag tijdens de raadscommissie Wonen en Ruimte de wethouder vragen Lefier hiertoe aan te zetten. “De gemeente heeft een belangrijke regierol gekregen als het gaat om sociale huurwoningen. Als Lefier er geen werk van maakt, moet de gemeente daar tegenop treden”.

De PvdA fractie heeft eerder de bewoners van het Meerveld ondersteund in de strijd voor een fatsoenlijke woning. “Het kan natuurlijk niet zo zijn dat men nu wel de huur betaalt voor een gerenoveerde woning, maar dat de energierekening niet overeenkomstig afneemt.”