PvdA Emmen klaar voor de verkiezingen

25 december 2021

De leden van de Partij van de Arbeid in Emmen hebben zaterdag 19 december 2021 de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022 vastgesteld.

Voorzitter van de kandidaatstellingscommissie Jos Schomaker liet namens de commissie weten trots te zijn op de variatie in de lijst en de kwaliteiten die alle kandidaten meebrengen. “We kijken terug op een mooi proces met hele goede gesprekken. We hadden wat te kiezen en hebben een mooie evenwichtige lijst kunnen voorleggen aan het bestuur. Daar hebben we ook nadrukkelijk gekeken naar hoe een eventuele fractie als geheel zou functioneren.”

Nadat eerder dit jaar huidig fractievoorzitter in de gemeenteraadsfractie van sociaal-democraten Anita Louwes al was benoemd tot lijsttrekker, stelden de leden nu de conceptlijst ongewijzigd vast. Anita Louwes toont zich een trotse aanvoerder: ”Ik ben blij met de steun van de leden voor deze lijst. Met deze opstelling kunnen we als team de verkiezingen in 2022 met vertrouwen tegemoet.”

De definitieve kandidatenlijst kent in totaal achttien kandidaten. Negen van hen staan nieuw op de lijst, waarvan vier bij de eerste tien. Meer info: Kandidaten GR 2022

Ook stemde de ledenvergadering zaterdag in met het verkiezingsprogramma voor de komende raadsverkiezingen. Meer info: Verkiezingsprogramma GR 2022