Door Guido Rink op 11 oktober 2016

Film Toegankelijkheid Gemeentehuis Emmen

Maandag 10 oktober 2016 hebben we tijdens de commissievergadering Wonen & Ruimte door middel van een film aandacht gevraagd voor de problematiek waar mindervaliden in de dagelijkse praktijk mee te maken hebben.

We hebben in beeld proberen te brengen welke lastige situaties men zoal tegen komt bij het aanvragen van een rijbewijs in ons eigen gemeentehuis. De uitdagingen variëren van onduidelijke routing tot en met de hoogte van de servicebalies. De situaties zijn door eenvoudige aanpassingen te verhelpen en het gemeentehuis zou daardoor een stuk toegankelijker worden voor mindervaliden. In de begrotingsvergadering zullen we extra aandacht vragen voor deze problematiek.

De totstandkoming van deze film is in samenwerking met ChristenUnie en RTV Emmen