Door op 19 februari 2014

PvdA tevreden over hulp gemeente bij uitblijven toeslagen

EMMEN – De PvdA in Emmen is tevreden over de hulp die geboden wordt aan gezinnen die in problemen dreigen te komen door het uitblijven van de toeslagen van de belastingdienst. Twee weken geleden vroeg de Partij van de Arbeid het college te inventariseren of ook huishoudens in Emmen gezinnen zijn die getroffen worden door de achterstanden bij de Belastingdienst en zo nodig hulp te bieden.

Raadslid Jan Hulsegge geeft aan dat hij na contact met de gemeente het idee heeft dat adequaat wordt ingegrepen indien noodzakelijk. “Ik heb begrepen van de ambtelijke organisatie dat ook Lefier coulant omgaat met de huishoudens die nog wachten op bijvoorbeeld de huurtoeslag. In de gevallen dat het nodig is, biedt de gemeente ondersteuning”.

De fractie van de Partij van de Arbeid is blij met de verantwoordelijkheid die wordt genomen door Lefier en de gemeente. “Emmen is een sociale gemeente waarbij we willen voorkomen dat mensen tussen wal en schip vallen. De wijze van zowel Lefier als de gemeente in deze zijn hiervan voorbeelden”, aldus Hulsegge.